BOUNTY KILLA
2004.10.27. 23:47
Bounty Killer
Borderclash’ 1992: az ifjú titán, Bounty Hunter fellépését fegyveres díszlövések jelezték. Bounty csak ordított: “I’am a Killer”.
Ez Uncle T-nek olyannyira bejött, hogy azonnal névváltoztatásra ösztökélte az ifjú sztárt. Ezzel megszületett Bounty Killer. Rodney Basil Price 1972 június 12-én született. Riverton City beli barátai Kingstonban hamar elnevezték a mindig izgága és öröknyughatatlan barátjukat Bounty Hunternak.
Bounty már kölyökként kihasználhatta az apja által adott a lehetőséget, aki egy kisebb soundsystemmel rendelkezett, így igen korán belecsöppent a zenei világba. Hamarosan nekilátott szövegeket írni, melyekkel főleg haverjait szórakozatta.
Bár a versengés hozzátartozik a dancehall-világhoz, ezt Bounty a maga módján kifejezetten élvezte, de igen sajátosan értelmezte... Kemény ütéseiben elsőként egy bizonyos Dirty Dog nevű egykori helyi Youngster részesülhetett. Ez is egyfajta hírnév...
Akkoriban a deejaykedés még nem számított nagy karriernek, Bounty azonban egyszerűen imádta a mikrofont, és haverok előtti imponálásra kíválóan megfelelt neki. Már első szövegei nagyon kemények voltak, de feltétlen sikert arattak, melyek Bountyt továbbiak írására buzdította.
Témái miatt, melyek kizárólag a sex és a fegyverek körül forogtak, a rendőrséggel is többször meggyűlt a baja. De sebaj, ez csak jót tett növekvő népszerűségének. King Jammy stúdiójában, annak öccsének Uncle T-nek segítségével felvette az első tune-t, a “Wash the Gun” -t, amihez a stúdió mérnöke Fatman hirtelen felindultságában gépfegyverlövéseket is alákevert. Így született meg a Bountyra oly jellemző fegyverlövéssorozat.
Bounty boldogsága teljesssé vált, hiszen hangja végre meglett örökítve, amitől oly nagy kedvre kapott, hogy ezentúl minden szombatját kizárólag a stúdióban volt hajlandó eltölteni.
Rendszeresen szövegelte fel a különböző tune-okat, King Jammy’s dubjaira. Az így megszületett dubplate-ek mint a “Spy Fi Die”, vagy “Gal sey yes” egyre közkedveltebbé váltak a dancehallokban. Sikertől részegen Bounty egyre csak kedvenc szava járását harsogta: “I’m a Killler, i’m a Killer...” A fent említett legendás 92-es "Borderclash" volt Bounty első igazi nagy show-ja, innentől számítva a dancehall pótolhatatlan egyéniségei közé tartozik.
A többi akkori DeeJay-vel ellentétben rengeteg tune- t felvett, nem gyűjtögette hónapokig a különböző soundokat, hanem mindenre ráénekelt, ami “ csak élt és mozgott”, iskolát teremtve ezzel a felfogásával. Soha nem pályázott a “DJ of the Year” címre, ahol szerinte a győztes mindig csak a tavalyi évet, azaz a múltat képviseli és az őt nem érdekli. Az évek során egyre politikusabbá, vagy pontosabban politikus ellenessé váltak szövegei, akiket teljes mértékben lenéz.
Csak a DeeJay-t és közüllük is főleg magát tartja a nép igazi harcosának. Azért éppen magát, mert szerinte tudásban hozzá mérhető DeeJay egy sincs. Ki is merne Bounty véleményével vitatkozni...?
Diszkográfia:
• Albumok
JAMAICA'S MOST WANTED • 1993 produced by King Jammy/ John John/ Uncle T. DOWN IN THE GHETTO • 1994 produced by King Jammy/ John John/ Uncle T. BOUNTY KILLER vs BEENIE MAN: GUNS OUT • 1994 produced by King Jammy/ John John NO ARGUMENT • 1995 produced by King Jammy/ John John/ Uncle T./ Bobby Digital GHETTO GRAMMA' • 1997 produced by King Jammy MY EXPERIENCE • 1997 produced by NEXT MILLENNIUM • 1998 produced by Johnny Wonder & Rodney Price 5th ELEMENT • 1999 produced by Johnny Wonder & Rodney Price
forrás: dancehall.hu
|